قصه وعبره

ذا هيـــــــرو ” الفصل السادس “

ذا هيـــــــرو ” الفصل السادس “

بقلم / رحمــــــه اســـــامه

انهى احمد حديثه واختفى تماما
‎مريم / معناه ايه الكلام ده ؟ ‎
جاك / that’s mean we will killour . ‎ نظر محمود إلي مريم برهبه شديده وفجأه اخرجت لونا سيفها وقالت / it’s time . ‎حاولت لونا ضرب مريم لكن محمود قام بالدفاع عنها واخذها وبدأ بالركض بعيداً حتي توقف الزمن وتغير المكان ليجدوا انفسهم في مكان اشبه بغابات الأمازون ‎الأشجار كثيفه، الطريق وعر ، الأنهار مخيفه وبالطبع لن ننسي الوحوش المفترسه . ‎مريم / المكان اتغير . ‎
محمود/ علشان المرحله دي مختلفه .
‎مريم / ليه عملت كده ؟ ‎
محمود / عملت ايه ؟
‎مريم / ليه انقذتني منها ؟
‎محمود / مش عارف حسيت أني لازم أعمل كده .
‎مريم / لا متعملش كده احنا في منافسه يعني يا أنا يا أنت . ‎محمود / علي الأقل نخلص منهم الأول . ‎مريم / جاتلي فرصتي علشان أخد حق زهره .
‎محمود / حقك .. ‎في ذلك الوقت ظهر الأربعه وحاولوا الهجوم علي محمود ومريم ‎حدثت معركه بينهم انتهت بهرب محمود ومريم . ‎
مريم / ظهروا فجأه ..
‎محمود / خدي بالك من نفسك كويس .
‎غادر محمود وترك مريم وحدها ذاهباً عند الاربعه . ‎
جاك / why are you comeing here ؟
‎محمود / علشان نتحد دلوقتي ونخلص من مريم .
‎امبير / i’m not belive you . ‎محمود / مش مهم تصدقي المهم ننجز دلوقتي أنا عارف هي فين وعاوزين نقل واحد بقي . ‎ستيف / when we will start ؟
‎محمود / بالليل .. ‎غادرت امبير ولونا الحديث ذاهبتان بعيداً عنهم فقال محمود / ومش مريم بس البنتين معاها . ‎نظر جاك لستيف وتابع محمود حديثه / عيب اوي في حقنا لما البنات تفوز علينا . ‎ستيڤ / he is right .
‎جاك / to night we will kill their .

‎محمود / تمام أوي . ‎وفي المساء ذهب محمود مع الاربعه لعند مريم التي كانت جالسه تحت احدي الاشجار الكثيفه ، وفي الحال رأتهم مريم من بعيد واختبأت خلف الشجره . ‎امبير / where she are ؟ ‎محمود / اكيد هنا ولا هنا نفترق ونشوفها فين . ‎كانت مريم تسمع لكل كلمه يقولوها وقالت في نفسها / كنت متأكده بس ليه ساعدني ؟ ولا عاوز ينول شرف خروجي بنفسه ،، ماشي . ‎وبالفعل تفرقوا واخذوا يبحثون عن مريم ظلوا يبحثون حتي وجدها محمود .
‎مريم / جاي تاخد الشرف بنفسك ؟ ‎ومالبست مريم حتي اخرجت سيفها فقال محمود / هيااي اهدي كده انا هنادي دلوقتي علي لونا وهنقوم بالواجب معاها اجهزي . ‎ذهب محمود لعند لونا وقال لها / لقيتها مستخبيه هناك هنروح بالراحه أنا وأنتي . ‎اومأت لونا برأسها واخرجت سيفها وذهبت معه حتي وصلا إلي مريم . ‎وبمجرد وصولهما حتي اخذ محمود سيف لونا والقاه ارضاً وقام بوضع يده علي فمها لمنعها من أن تصرخ . ‎مريم / اهلاً بالحلوه ، موتك مش هتبقي موته تقليديه ابداً . ‎امسكت مريم بها من شعرها وذهبت بها لعند إحدي الذئاب . ‎صرخت لونا / no . ‎صاحت مريم بها / اسكتي ، وفيت بوعدي اهو يا ذئابي الحلوه هديتكم اهي . ‎القت مريم بلونا عند الذئاب لتهجم عليها وبذلك اختفت لونا . ‎جاك / where are they going ؟ ‎امبير / i don’t know . ‎نظر ستيف لجاك وهمس / now . ‎اومأ جاك بالموافقه وفجأه وعلي غدر طعن جاك امبير واختفت هي ايضاً .

 

‎محمود / باقي الولدين . ‎مريم / امبير ؟ ‎
محمود / قاموا معاها بالواجب اكيد . ‎مريم / عملت ايه ؟
‎محمود / اوهمتهم بأننا لازم نموتكوا الاول . ‎مريم / باقي إحنا الأربعه . ‎محمود / نخلص منهم الأول . ‎مريم / ماشي .. ‎محمود / خلي بالك حد يشوفك غيري . ‎مريم / تمام . ‎عاد محمود لعند جاك وستيڤ وقال / ايه الاخبار ؟ ‎ستيڤ / every thing ok and you ؟ ‎محمود / مريم هربت بس لونا تمام .
‎جاك / we will wait then . ‎
ستيف / or not . ‎
في ذلك الوقت حاول ستيف الهجوم عليهما لكن محمود اخرج سيفه وقام بمقاتلته حتي سقط ارضاً واختفي . ‎جاك / in a abbreviation he is terrible . ‎
محمود / exactly .. ‎
جاك / and now what ؟
‎محمود / مريم … ‎جاك / arrow in her head . ‎
محمود / لأ لازم تبقي اصعب شويه . ‎جاك / she can escape , she extremely fast . ‎محمود / تمام علشان كده عاملها حساب . ‎جاك / i feel that we will fail . ‎اخرج جاك سهم غريب وتابع حديثه / this arrow is a flexible arrow . ‎محمود / هتموتها بيه ؟ ‎جاك / sure . ‎
محمود / تمام يلا من هنا دلوقتي بقي .
‎وبينما وهما ذاهبان سوياً حتي لمح جاك شئ اشبه بخيال أو ظل لشخصاً ما يمر من أمامهما . ‎جاك / what was that ؟ ‎محمود / مش عارف .
‎كان الشك ينتاب نفس محمود وهو يحدث نفسه / ممكن تكون مريم ؟! قولتلها متظهرش .

انتظرونا مع الفصل السابع والاخير

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock